Alla inlägg under maj 2008

Av Johan Hammar - 31 maj 2008 14:34

Ja! Nu har Johan åkte hem till Sverige för att tillbringa två veckors semester här hemma! Cecilia tar ju studenten och då är de la bäst att hennes bror är där! Flygresan hem gick bra och Pappa och Cecilia blev riktigt förvånade över att jag kom hem! Dom visste juh ingenting! haha!


i alla fall.. riktigt sliten efter att nu knappt ha sovit på 36 timmar... Var juh på pamukkale i går! Vilken vacker dag! Trodde det skulle bli jätte segt med så lång bussresa, men det var innan jag visste att Nathalie skulle följa med. Vi hade jättetrevligt och pratade hela vägen dit och nästan hela vägen hem innan vi båda somnade i bussen fulla av information om allt mellan turkiska träd och profeten mohammed. Pamukkale var jättevackert! Tycker verkligen man ska passa på att besöka denna plats om man är i Turkiet! Helt klart sevärt! Jag passade också på att bada i Kleopatrabadet som av sägnen sägs föryngra dig med hela 10 år ( Så nu är jag bara 11 år)! Vi började med att åka upp och titta på dom gamla städerna necropolis och Heliopolis. Sedan gick vi ner för hela pamukkale berget! Så jag postar en snygg bild på Nathalie när hon står mitt i pamukkale-berget! Hata mig inte nu Nathalie om du läser detta!


Jaja kommer väl inte blogga lika ofta nu under semestern men ska försöka hålla er uppdaterade! Så... håll till godo!

Av Johan Hammar - 29 maj 2008 11:52

Jag ser att jag har varit lite kass på att uppdatera min blogg.. förlåt! Men det har varit långa dagar eller fint väder så jag har fått prioritera ner det! Iallafall de senaste dagarna har vi först vatt på kickoff i alanya i Tisdags och lyssnat på vad chefen och vi har för mål med denna säsongen, dagen avslutades med en grillbuffet på ett hotell i alanya.


Igår så var jag och hade service på förmiddagen poch sen har jag tillbringat hela natten på flygplatsparkeringen och tagit emot glada gäster! så klockan 04.00 somnade jag och nu vaknade jag precis!


Ska uppdatera bättre snart! Ikväll blir det guidemiddag med juvelerarna på brilliant!


Av Johan Hammar - 26 maj 2008 21:54

Idag har vi haft Kick-off med halva AYT-teamet! Så vi åket upp i bergen för att riverrafta! Coolt! Bussresan dit tog ca en timme och sen kom vi upp till ett ställe i bergen där vi fick ta på oss våtdräckter, hjälmar och flytvästar. Sen for vi ytterligare en kvart med buss till platsen där vi skulle starta! Vi delade upp oss och jag var snabb med att säga att jag ville vara i actionteamet! Jag lyckades hålla mig torr i ca 30 sekunder innan guiden gjorde en snabb sväng så jag druttade i! Brr.. kallt men skönt! Vattnet var juh bara omkring 12 grader varmt. Sedan följde två timmar av actionfylld rafting och en hel del bad! Detta är en tur som jag verkligen vill rekommendera till alla! När vi kom tillbaka så käkade vi lite mat och satt och snackade med alla. KUL!


På bussen tillbaka var alla helt slut och jag somnade efter typ 5 minuter. Skönt! Nu sitter jag här och lyssnar på när sverigen kommer vinna med 1-0 mot slovenien i fotboll. jag sitter även och vårdar mina blåsor som jag fick av paddlingen idag. Men det är väl snart dags att gå upp och stryka lite, så skjortan är fint till den riktiga kickoffen i morgon!


"Bättre en hängmatta i parken, än hängpattar till marken"


Av Johan Hammar - 25 maj 2008 23:11

Idag har det varit en rätt bra dag får man säga... Lite service på morgonen och lite på eftermiddagen eftersom min Green Lake tur var inställd. Tråkigt att den blev inställd för jag hade gärna legat och solat en hel dag!


Ikväll har vi vatt på guidemiddag med personalen från Kumköy optik. Först var vi inne i Manavgat och tittade på lite glasögon. Blev riktigt sugen på att köpa ett par äkta Ray Ban men dom kostade juh ändå 1500 Sek, och med min lön just nu är det inget jag har råd med. Vi var sen och åt en god middag här i side och jag drack 2 öl, en drink och en tequillashot och betalade inte ett jota! toppen. Hela kvällen gick åt till att försöka hålla masken när Juttas kompis josefin som också var med, satt och ljög för ägarens fru om att hon också var guide, skitkul! Josefin ville juh inte precis sitta hemma hela kvällen ensam, så vi sa att hon var guide så fick juh hon också äta gratismat!


I morgon blir det kick-off och riverafting med Alanyacrew, fy fader vad roligt det ska bli! =)


Köss

Av Johan Hammar - 25 maj 2008 00:41

ja och så var man nästan en mördare. Kom körande ut mot Colakli för att hämta en påse som mamma skickat ner med en kollega till henne. Precis innan jag var framme skulle jag göra en vänstersväng. Tittade men blev lite bländad av solen, svängde och PANG! Jag såg turken på scooter i ultrarapid när han körde rakt in i sidan på vår bil. Blev helt chockad och tänkte "Detta hände precis inte" Jag sprang ut och på marken låg en mörbultad turk med skrapsår och en delvis krossad scooter. Paniken utbröt och lite andra människor kom dit. ingen kunde engelska. vi försökte kommunicera på dålig tyska och jag förstod rätt snabbt att han hade klarat sig med lindriga skador. Han snackade något om att inte koppla in millitären (Dom som bestämmer i Turkiet) utan han ringde några samtal och efter typ 10 minuter kom där någon till. Killen som jag hade kört på satte sig ner och tog en cigg samtidigt som hans polare snackade med en kille jag hade fixat som kunde tolka lite. Sen drog dom bara från platsen utan att vi bytade några uppgifter. Hmm?! Både jag och Linus tyckte detta var skitkonstigt men det verkade som om allting löste sig bra. Han överlevde iallafall och det är det viktigaste. Så nu kan jag stoltsera med att ha åstakommit ett par riktigt stora buckler och repor på vår bil. FAN! Man ska passa sig i trafiken här nere, turkiet leder i trafikolyckstatistiken i hela världen.  Jag klarade mig bra men är fortfarande lite tagen av hela händelsen.


Nu ikväll så har vi sett melodifestivalen på Side Hill. Bigscreen som dom hade ordnat och svensk kanal och allting. Suveränt! jag hade tippat Sverige bland de 5 sista och fick rätt! Fattar inte hur folk kan va så naiva och tro att det ska gå bra för sverige varje år. Folk hemma förstår nog inte att den musiken som vi 9 miljoner människor kanske gillar, tycker 72 miljoner Turkar är värdelös. Det är juh helt olika kulturer! Kul att ryssland fick vinna även om låten sög riktigt hårt. Grekland var bättre!


Skriver mer i morgon, måste nog sova lite nu och försöka smälta denna dagen. hej svej leverpastej!

tack mamma för filten!


Av Johan Hammar - 23 maj 2008 20:17

hejsan, först vill jag bara uttrycka mitt hat över Manchester United. Frågan är hur tur man kan ha som vinner CL finalen. Jag blir så arg, men tillochmed chealski hade varit en mer värdig vinnare än äckliga Manchester United. Tråkigt också att en final ska behöva avgöras på straffar. Fanns juh ett litet glädjemoment i matchen också, kul att Ronaldo sumpade en straff, så någon kan ta ner honom på jorden igen!


Iallafall.. allting flyter på, tuff dag idag. Längesen jag var så här sliten. Skulle egentligen bara chilla igårkväll men sen av någon anledning började vi dricka en massa och kvällen slutade på något sorts skumparty i side. Önskar jag kunde berätta mer men jag kommer typ inte ihåg mer. Får börja akta mig för spriten! Så det blev inte många timmars sömn inatt innan det var dags för service på Side Hill. Service betyder massor av nya problem! Herregud, ska eländet aldrig ta slut? Får hoppas det blir bättre i nästa vecka.


Solade faktiskt en lång stund mitt på dagen och lyckades att bränna mig. första gången nu på snart 2 månader i solen som jag bränner mig! Men man börjar juh se brun och fin ut så det är juh alltid något! Nu är snart riset färdigkokt.. laddar upp en bild som fint sammanfattar gårdagskvällen! Höres senare! Pusshay!

Av Johan Hammar - 21 maj 2008 20:36

Åse har skaffat en blogg... hmpf... jag ska nog visa henne vilken blogg som är den bästa! DENNA BLOGGEN! Åse.. alltid ska hon härmas, jag blir så ledsen.. Sen tyckte Linus att det skulle stå mer om honom på bloggen för då skulle förmodligen fler läsa denna! Hmm.. Linus, jag han är snäll och rolig och han kommer från klippan. han gillar musik, öl och strid i bebyggelse. Linus kommer förmodligen inte bli något viktigt men det gör nog inget tror jag.


så lite kort om Linus där ja, nu sitter jag hos Åse och Elise och ska se fotboll. Hör av mig... l8er

Av Johan Hammar - 21 maj 2008 18:27

Idag är det inte mycket som har vatt bra... Gick och la mig vi halv 7 i morse i ett rum som vart helt ljust så det var riktigt svårt att somna. Ca 1 timme senare började alla barn leka och skrika rakt utanför mitt fönster och när jag äntligen hade somnat så vaknade jag av att henrik började spela musik i huset eftersom han trodde att han var ensam hemma. Fick iallafall sova ett par timmar innan jag skulle upp för att göra mig redo för lite mer service...


Vi hann inte ens parkera våra cyklar innan gästerna kom och sa att det inte fanns något vatten och ingen ström..Sånn tur var dröjde det inte länge innan det kom tillbaka men problemen slutade inte för det! Den typiska kunden säger: Ja jag vill juh inte klaga...MEN... och sen kommer ungefär 200 saker som kunde varit bättre! It's good to be home tonight at least! ikväll är det juh dessutom fotboll så det kanske slutar bra ändå! jaja allt löser juh sig! Nu ska jag laga köttfärssås och spagetthi, MUMS


Presentation

Omröstning

Vad är mest viktigt för en bra semester?
 Bra service från guider
 Fint väder
 God mat
 Billigt
 Bra sällskap

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards