Alla inlägg under juni 2008

Av Johan Hammar - 30 juni 2008 23:34

sorry att jag är så kass på att uppdatera! Mycket har hänt men jag hinner inte alltid blogga! Tänkte dock dela med mig av en upplevelse när jag hade besökt mamma och pappa som bodde i Belek. Jag åkte till dom vid lunchtid för att tillbringa dagen med lite allinclusive mat och dryck. Helt greit! Fram på eftermiddagen kände jag att det var dags att sluta dricka alkohol annars så skulle nog dagen slutat med haveri! (vilket den nästan gjorde!). Efter en god kvällsmåltid och en liten strandshow så var det dags att bege sig tillbaka till Side. Jag tog en taxi upp till Seriks busstation där jag försökte hitta en buss till manavgat. Tydligen så slutar alla lokalbussar gå klockan 22.00 och nu var klockan halv elva. SHIET! Tänkte som så... jag måste ta mig upp till vägen för att kanske hitta en dolmus. I 45 minuter stod jag vid vägkanten utan att en enda bil stannade. Tillslut beslöt jag mig för att ringa Linus och be om hjälp. Jag hade netop ringt Linus när en Turk i en sorts minibuss svängde in framför mig. Jag gick fram till rutan och sa: "Manavgat?, on lira" alltså om jag kunde åka med till manavgat för 10 lira. Han sa ja och jag hoppade in. Allting gick enligt planerna och han körde mig faktiskt ända till kontoret i Side! Toppen! Han fick 14 lira och jag kom tryggt hem! Turkar alltså vilket folk!


I går var vi och tittade på finalen i fotbollen! Blev glad att spanien lyckades vinna! Det förtjänar dom verkligen. Idag sen, har jag varit på utflykt hela dagen på Manavgat (som vanligt)! allting gick bra och jag tror mina kunder var väldigt nöjdaefteråt.


Ska försöka uppdatera lite mer frekvent i fortsättningen! Tack för du tog dig tid att läsa min blogg!

Av Johan Hammar - 24 juni 2008 22:13

woho! Enligt statistiken så växer min blogg! Kul att folk läser det som jag skriver för då blir jag lite mer motiverad att fortsätta! Denna månaden har tillexempel redan 265 olika personer (Ip-adresser) besökt min blogg jämfört med förra månaden då jag endast hade 222! Tack alla ni för ert stöd! Utan er hade jag aldrig klarat detta! (skriva denna bloggen alltså..)


Peas and löv!

Av Johan Hammar - 24 juni 2008 21:48

Hej Blogg! Igår gjorde jag mitt första besök hos jandarma. Jandarma är millitärpolisen och jag var tvungen att följa med ett par gäster ditt klockan 21.00 för att göra en polisrapport. Detta visade sig vara lättare sagt än gjort...Jag hade med mig förutom gästerna, en lokalguide som kunde tolka. Så jag pratade med gästena på svenska och tolkade till engelska till guiden  som tolkade till turkiska. Efter en och en halv timme och ett handskrivet papper senare så fick vi något som kunde tänkas liknas vid någon form av rapport.


I morse körde jag och gästerna tillbaka för att hämta rapporten och allting löste sig bra tror jag! resten av dagen har jag tampats med diverse problem men jag har även haft lite tid till att fixa med våra nya guiderum. Nu börjar det närma sig att bli lite mera klart! Ska snart till flygplatsen! Skönt med sovmorgon i morgon...




Av Johan Hammar - 22 juni 2008 22:25

asså för fan... vilken dag.. oturen skrattade mig i ansiktet hela morgonen och jag och åse hade knappt hunnit halvägs till välkommstmötet innan kjedjan på cyklen hoppade av. Så i min finuniform fick jag stå på gatan och laga cyklen, vilket resulterade i två grymt oljiga händer. Vi kom iallafall fram tillslut och kunde efter lite strul med mikrofonen börja vårt välkommstmöte. Men ikke var det slut här för ca 10 minuter in i mötet kom en vindpust och välte ut ett glas med apelsinjuice över vårt bord. Så nu var all vår info dränkt av klistrig jävla jucie. Jag tittade på Åse och såg hur nära det var att hon började asgarva men vi lyckades hålla masken och styra upp allting!


Eftermiddagen tillbrinagde jag genom att köra igenom halva side, runt till alla hotell för att prata med våra gäster! Men så klart var det vägarbeten typ överallt och på mitt sista hotell var jag 2 decimeter från att backa på en kamel(!) som hade lagt sig bakom min bil.

På kvällen senare så hade vi lite möte kombinerat med en god middag på Liman restaurant nere i side by.  

Av Johan Hammar - 21 juni 2008 22:27

sov till 12 (pga av att jag inte kom hem förren 5 inatt) sen vaknade jag av min underbara Wonderwall-väckingssignal! gick ner till Side centrum för att träffa mamma, pappa, mick, kathy, anton och frida. Vi käkade lite lunch på ett ställe och sen tog jag med mamma och pappa för att visa dem hur jag bor! Dom tyckte också här va fint!

När vi hade vatt här ett tag körde jag dom tillbaka till stan. Ska åka och hälsa på dem på fredag! I kväll har jag haft send bussar hela kvällen. Så har mest åkt runt till hotellen och hämtat upp folk och sen skickat iväg dem till flygplatsen! Åt precis tre kalla pannkakor som var över... godnatt


Av Johan Hammar - 20 juni 2008 23:43

liten update.. hinner knappt me att skriva längre och ändå har jag så mycket att berätta! Vill bara börja med att dementera alla rykten som säger att jag skulle vara kär i Åse ;) Vi är kompisar inget mer... blev lite fel syftat i det förra inlägget kanske! Men det är klart Åse du får tro va du vill! haha! I går hade jag och Jutta Ht för en massa folk på side Hill! det gick strålande och vi höll på nästan 45 minuter trots att vi bara skulle hålla på en halvtimme egentligen! Vi hade bara så mycket att berätta om! Dagen igår tillbringades liksom dagen idag på Side Hill! I dag var det juh midsommar. Något vi kom på igår... så flinka som vi är fixade jag, Peter, Bea och Emma en fin midsommarstång.. trodde vi. Men när vi kom i morse så såg det ut som det var klart för minnesgudtjänst i solen.. Ajdå! Turkarna hade missuppfattat vår beskrivning lite! :S Men Det finns bara lösningar inga problem. Jag och peter körde för att plocka blommer ( eller rättare sagt Hö och torkade hundkex) som vi sedan med hjälp av tjejernas finnurliga ideér satte upp i stången! Sen när klockan blev två samlade vi alla och jag tog fram min gitarr och vi spelade lite midsommarsånger och barnen dansade runt stången! Mycket uppskattat! Efter detta fina firande så drog vi och åt innan jag for tillbaka igen för att fortsätta med lite service resten av eftermiddagen. Linus kom tillbaka idag från österrike och nu i kväll har vi firat lite midsommar här! Jutta och Linus hade fixat Kött och potatissallad, Tjejerna hade fixat tzatiki och vanlig sallad och peter och jag gjorde en pannkaks/frukt efterrätt. Sen åt vi och har haft det mysigt hela kvällen! Linus, jag och jutta kom precis tillbaka från att ha sett Turkiets mirakelvändning mot Kroatien! helt sjukt! Turkarna har sånn tur! sannslöst!


Nu är det dags för depaturenight och sen blir det sängen i morgontidlig. Då kommer också mamma och pappa för att hälsa på!


Hej hopp!

Av Johan Hammar - 18 juni 2008 23:09

Fy fan för sverige... Hur kan man vara så dåliga? man kan inte annat än applådera åt ryssarna som spelar fin fotboll och som går in med en riktigt inställning till matchen! Nä nu är det dags att fimpa dom gamla träbockarna och ge dom ny chansen att utvecklas.. Allbäck rörde inte bollen mer än en gång under hans tid på planen! Är det meningen att om man är anfallaer i superettan så är man automatiskt anfallare i landslaget? Bara på grund av gamla meriter? Nä fy fan! Nu måste någonting hända!


Blir så arg.....

Av Johan Hammar - 18 juni 2008 17:50

Idag har det varit sinnesjukt varmt, jag skojar inte, typ 39 grader i skuggan! Trodde jag skulle dö på flygplatsen och drunkna i min egen svett. Kunde inte varit gladare över att ha haft en undertröja under transferuniformen. Åkte ut tidigt idag och depaturebussen gick strålande, trots att där var både svenskar, norskar och danskar! Fick applåder efteråt, så jag kännde mig rigtigt förnöjd! (sagt med danskt uttal)! Väl på flygplatsen var det kaotiskt som vanligt...Jag stod i solen i 39 graders värme mellan klockan 11 och klockan 15. Fy Fan! Det var hårt! Tur att jag kunde snylta lite vatten från busschafförerna!


Kom tillbaka från flygplatsen vid 5 tiden. Började med att svepa 1 liter cola eftersom det varit så satans varmt på bussen. Drog rakt ner i poolen efter att ha hälsat på Åse som kom tillbaka från Kemer. Typ det bästa som jag gjort idag! Men nu mina damer och herrar börjar uppladdningen för sverigematchen! Hej svejs!

Presentation

Omröstning

Vad är mest viktigt för en bra semester?
 Bra service från guider
 Fint väder
 God mat
 Billigt
 Bra sällskap

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards