Alla inlägg under augusti 2008

Av Johan Hammar - 27 augusti 2008 18:38

Stoppa pressarna! Avboka  alla semestrar och boka istället in.... KAP VERDE, där jag kommer tillbringa mina nästa 6 månader som guide! Skall bli enormt spännande och få lära sig en helt ny destination nu! Linus gav mig beskedet i dag och jag blev inte jätteöverraskad, men det är ändå coolt att få sitt första val första gången man väljer destination!  Med mig på köpet fick jag också allas vår kära vän Åse, som fortsatt kommer att vara min kollega i vinter!


Kommer återkomma med mer info senare! Sitter på kontoret nu och ska ta mig hemmåt...

Av Johan Hammar - 25 augusti 2008 18:51

Hej svej! Puh... på onsdag kommer destinationerna, det är en nervös väntan kan jag säga! i går så var det söndag och jag, Meidie, Henna och Hallil (Hennas turkiska kille, som även är guide) var och åt på en restaurang nere i side centrum. Denna restaurangen ska vi ha 50 % på men servicen och maten sen var under all kritik. Tog nästan 45 minuter innan vi fick vår mat. Sen när vi fick notan så vill dom bara ge oss 30 %. Henna blev galen! Jag och hallil var väl lite mer laid back och ville mest bara gå där i från. Men Henna var bestämd och gick ner till chefen för att prata och när hon kom upp igen så behövde vi inte betala alls. Tur att Henna är så bestämd och så pratsam! ibland...


I dag har vi varit på manavgat rivertrip med en full buss. Inget bra drag idag men det kändes ändå helt okej. När vi kom fram till stranden sen så hade jag glömt mina badkläder i bussen. FAN! Så jag fick sitta och glo medan alla andra badade. tråkigt men sant. Nu ska Meidie och jag ut och handla och sen fixa litta käk.

Av Johan Hammar - 23 augusti 2008 14:31

Fick faktiskt välja av Linus hur jag ville ha det idag! Snäll han är! Så jag tog smällen och sände en buss klockan halv 2 i natt efter pamukkale och sen fick jag fri ända tills ikväll...

Nu sitter jag här inne eftersom det är lite mulet utanför, och bloggar lite. Många som har klagat på att jag inte blogga tillräckligt så nu har jag fått ängna lite tid till att blogga ikapp så alla blir glada! I går på pamukkale regnade det faktiskt ett litet tag! det var det första regn jag har sett på 2 månader så det var riktigt najs! Blev helt glad! Sticker klockan halv sju ikväll men ska upp lite tidigare för att packa lite material. Har faktiskt också hunnit med att städa lite nu, så det luktar lite friskare i min lägenhet!


POSTAR EN LÄNK TILL VÄRLDENS BÄSTA JOBB!!



http://www.youtube.com/watch?v=4I9ma0ueMOk
Av Johan Hammar - 22 augusti 2008 23:43

Jävlar va det var gott med köttbullar! Ojojoj! Jag had köpt två kilo färs och tre köttbullar blev över! Var tvungen att ringa och rådfråga lite med mor och far om hur jag skulle göra men det var ingaproblem och köttbullarna smakade nästan precis som hemma! Jutta hade lagat en fantastiskt god brunsås och henna hade gjort sallad och kokt potatis! Herregud va det var gott med lite riktigt svenskt käk! det var nästan helt tyst vid matbordet eftersom alla bara vräkte i sig! =)


Idag har jag varit på Pamukkale för tredje veckan i rad. Hmmz.. börjar få kraftiga sittsår nu. inte roligt med den bussresan så ofta! Idag har jag iaf haft Jutta med mig så det var roligt med lite sällskap! Turen gick bra och de flesta verkade nöja. Utom danskarna som verkar ha kraftiga problem med min dialekt stundtals. Vi hade också med oss en förträffligt bra lokalguide som verkligen fixade det mesta! Men bussen var juh inte den snabbast därför tog det rätt lång tid idag. Nästa vecka är det inte jag som ska dit! SKÖNT!


Av Johan Hammar - 21 augusti 2008 14:15

trodde jag skulle få vara ledig idag, men på grund av tiddigare nämnda flygförseningar så blev det inte så utan jag fick hjälpa Linus med ell välkommstmöte istället. Men som den gode anställde jag är så var detta inga problem. Allting klaffade även om vi inte sålde så många utflyckter!


Resten av dagen skall tillbringas vid poolen och ikväll blir det Swedishnight med kötbullar potatis och brunsås! Fy fasiken vad gott det ska bli!

Av Johan Hammar - 20 augusti 2008 23:35

Gahh! segt när fly går i sönder och det blir grova förseningar! Mest synd om gästerna som ska flyga henm till stavanger fast som får flyga till bergen istället. först att inte flyget går förren klockan 01.00 på natten sen är det 4 timmar i flyg till bergen för att sen byta till buss i 7 timmar! Kul! Fin avslutning på semestern.


Nu har iaf vi lagat Pannkakor och ätit tillsammans med Glass, bannaner och massvis med chokladsås! MUMS!

Av Johan Hammar - 20 augusti 2008 14:09

Nu har jag precis vaknat efter en hård natt på flygplatsen... eller nä det var inte särskildt hårt. Allting gick som det skulle men det sega var att jag och elise inte var tillbaka i side förren vidd kockan 6 tiden på morgonen. Nu ska jag chilla lite sen ska vi ut och kolla runt lite på hotellen...

WOW

Av Johan Hammar - 19 augusti 2008 22:43

idag har vi varit på WOW-träning i Alanya! Spännande! Jag älskar WOW träning, vi ska försöka brainstorma fram nya ideer och sätt att göra företaget bättre och till vår hjälp så har vi en massa pyssel, godis, lera och lego som ska hjälpa oss att tänka! Perfekt, jag tänker extra bra när jag äter massvis med godis! en roligt dag, vi disukterade massa olika ideer med folket från Alanya. Trevligt också att komma in till alanya för en gångs skull! Inte ofta man är där nuförtiden!


Jag, henna, Elise, Meidie och jutta (Vi från side som var där) stannade kvar på crazy horse (där vi va) och åt riktigt god mat efteråt!


tråkigt är att nu har peter fått flytta till Alanya igen. Vi kommer sakna hans humor mycket här i team side!

Presentation

Omröstning

Vad är mest viktigt för en bra semester?
 Bra service från guider
 Fint väder
 God mat
 Billigt
 Bra sällskap

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards