Alla inlägg den 10 september 2008

Av Johan Hammar - 10 september 2008 00:22

Okej.  Bara att ta tjuren vid hornen. Efter många om och men så får jag väl fan skriva om detta långa in lägget. Denna gång gör jag det i word och klistrar in det i bloggen senare. Det finns en hel del att berätta om. Mycket har onekligen hänt sen sist jag skrev.  Fredagen var min lediga dag här i kemer så den tillbringade jag helt ensam vid poolen här på melissa moment.  Ja, ni läste rätt helt ensam. Det fanns bara jag och två rum till här på fredagen, och påpassligt nog så var båda de andra rummen på stranden. Lördagen fortlöpte på ungefär samma vis. Skillnaden var att nu hade det ena rummet åkt hem. På kvällen var jag dock inne på Flygplatsen och jobbade lite. Haha! Faktiskt som ansvarig på depature.  Jag bossade runt där i ett par timmar och skötte incheckningarna och alla problemen som dök upp under tiden.

På söndagen startade jag med ett välkomstmöte för att sen försöka sälja lite utflykter till glada semesterfirare. Efter lunch så kom Linus och Lisa för att hälsa på och vi satt och snackade någon timmes tid.  Sen cyklade jag tillbaka för att göra mig klar inför kvällens aktiviteter.

Bussen kom klockan halv sex och alla var glada i hågen när vi steg på. Vi åkte under en timmes tid ner till en plats som heter olympos och under bussresan så passade vi på att dela med oss minnen från säsongen. Vi anlände till ett backpackerplace som hette kadryas treehouses. Detta var en liten by som bestod av en massa trähyddor som minst sagt var primitivt byggda. Konstruktionen var lite a la ”trähus som man byggde i skogen när man var lite” –typen, väggar av söndriga möbler och gamla bokhyllor etc. Här skulle vi tillbringa natten. När jag gick trappan upp till vårt hus så gungade hela huset och när jag låg i min säng på madrassen (som, för övrigt typ 10 000 andra människor hade legat på och som förmodligen innehöll diverse små insekter) så kunde jag inte vända mig utan att det knarrade i hela huset!  Charmigt var ordet! På kvällen blev det öl, gitarrspel och en ordentlig dos med mys!

Vi drog rätt tidigt på måndagen och gav oss iväg till Kemer för en Lazy day cruise alla tillsammans. Så vi åt gott drack gott och badade och solade hela dagen! Najs. En helt perfekt kickdown! Sedan blev jag kvar här i Kemer när bussen åkte hemåt, men Meidie stannade kvar hos mig eftersom hon var fri i går. Så på kvällen gick vi en sväng i Kemer och passade även på att njuta lite av Melissa Gardens grillbuffet.  I går blev det lite service för min del och i mellantiden så hängde jag med Meidie. Så skönt med lite sällskap! Nu har jag precis gjort mig klar för sängen och det är dags att börja samla energi för ännu en dag på… FLYGPLATSEN!  Men.. tillsist, en limerick från mig:

Det var en gång en guide från norden,

Som inte alltid hade båda fötterna på jorden,

Men, han gilla’ mat,

var ganska smart,

och han levererade alltid de rätta orden!

  
Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vad är mest viktigt för en bra semester?
 Bra service från guider
 Fint väder
 God mat
 Billigt
 Bra sällskap

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards