Av Johan Hammar - 7 maj 2008 15:27

Precis hemkommen efter en hård dag! haha! Nädå... vi har studerat 8 av våra 11 hotell här i side idag. Så vi har i princip bara tittat på en massa rum och en massa restauranger och drukit en massa cola med diverse front-office-managers. Kommer nog bli en bra säsong, hotellen ser fina ut. Ska bli särskilt kul att se Side hill när det är färdigbyggt på fredag! Nu blir det poolen

Av Johan Hammar - 6 maj 2008 17:17

WOHOO!! Idag blir johan 21 år! Har dock firat det mesta av dagen på en buss från konja..buss, buss, buss.. vi har bara åkt en massa buss det senaste dagarna! igår åkte vi som sagt innåt landet för att lära oss mer om turkiet och vi hade inte hunnit långt efter första frukoststoppet innan en kollega spydde på bussen.. så när vi torkat spyor och rensat lite fortsatte vi åka. Av och på bussen stup i kvarten för att antingen fotografera eller äta. Till slut kom vi iallafall fram till en jättestad i mitten av ingenstanns...Konja.

Konja är turkiets mest religösa stad och antalet minareter som man såg från hotellets 14 våning där vi bodde var svårräknade. Hotellet då... Asflott! jag delade rum med Balkan och Kristoffer efetrsom den andre killen var tvungen att ha ett eget rum pga. eventuell magsjuka. Så min extrasäng var 10 cm kortare än mig, men vad gör det! Vi åt god mat och njöt av hotellets spa innan vi drog upp för att se på TV och chilla. sen kom alla tjejerna dit och naiv som jag är, fattade jag ingenting. Men när klockan slog 12 överraskade dom mig med en hemmagjord tröja! SKITSNYGG! haha!

vaknade i morse, gick ner och simmade och åt en god födelsedagsfrukost. Sen var det bara att åka mer buss. Buss, buss, buss, svara på sms, buss buss, något museum med mohammeds skägg i, buss, buss, mat, buss, te,buss och sen äntligen tillbaka i Side! Nu ska vi nog snart pysa ut och äta och sen blir det förhoppningsvis utgång!

Passade på att kasta upp en bild från i morse också! Om ni undrar så är han längst till vänster ingen reseledare utan det är chaffören...

Av Johan Hammar - 4 maj 2008 18:27

Ojojoj... Mycket bussåkande idag. Kemer var en trevlig liten håla och det ska bli skoj att se mer av den! Idag har vi typ bara åkt buss hela dagen känns det som! Linus och Jutta körde lite Holidaytips för våra nyanlända gäster i morse innan vi stack ut och käkade lunch hos en fotbollsgalen turk! Sen dess har vi typ bara åkt buss... puh... tråkigt... och nu ska vi bara packa om för i morgon bär det av till konja för ATY stud.!

Av Johan Hammar - 1 maj 2008 22:27

Hejsan! Första inlägget...puh... ÄNTLIGEN som Gert Fylking förmodligen skulle ha sagt. Nu har vi ÄNTLIGEN kommit fram till side efter att den senaste veckan vacklat runt i alanya som vilsna hundar utan att veta hur eller vad som skulle hända. Men dagen har faktiskt till störrsta del varit fylld med glada besked särskilt som det vi fick när vi såg hur vi skulle bo! Asflott är det enda man kan säga!

Bussresan hit var mindre rolig... Chafförerna härnere kan juh ingen engelska och min turkiska är ännu mycket begränsad, if you know what i mean! Det tog 10 minuter innan jag hade övertygat honom (Chaffören) om att det bara fanns två personer att hämta på Lale (Där vi bodde i Alanya) och att sedan övertyga honom om att vi skulle till kontoret först innan vi hämtade upp de andra var i princip en omöjlighet! Problem är juh till för att lösas så vi fixade en tolk och efte många om och men fick jag kommit till kontoret för at redovisa EN utflyckt som jag (eller rättare sagt Elise) hade sålt två dagar tidigare. Sedan tog den turkiska chaffören med oss på en resa med diverse trafikbrott inblandade,blandannat en färd på ca 100 m mot enkelriktat.

Tillslut kom vi fram till side.... trodde vi, men då visade sig att chaffören inte hittade någonstanns utan helt proffesionelt fick gå ut och fråga om vägen. WAY TO GO! Aja, man lär sig... får vi hoppas! Nu är det sängen innan vi ska iväg för att lära oss allting om Kemer!

Vad är mest viktigt för en bra semester?