Av Johan Hammar - 21 maj 2008 18:27

Idag är det inte mycket som har vatt bra... Gick och la mig vi halv 7 i morse i ett rum som vart helt ljust så det var riktigt svårt att somna. Ca 1 timme senare började alla barn leka och skrika rakt utanför mitt fönster och när jag äntligen hade somnat så vaknade jag av att henrik började spela musik i huset eftersom han trodde att han var ensam hemma. Fick iallafall sova ett par timmar innan jag skulle upp för att göra mig redo för lite mer service...

Vi hann inte ens parkera våra cyklar innan gästerna kom och sa att det inte fanns något vatten och ingen ström..Sånn tur var dröjde det inte länge innan det kom tillbaka men problemen slutade inte för det! Den typiska kunden säger: Ja jag vill juh inte klaga...MEN... och sen kommer ungefär 200 saker som kunde varit bättre! It's good to be home tonight at least! ikväll är det juh dessutom fotboll så det kanske slutar bra ändå! jaja allt löser juh sig! Nu ska jag laga köttfärssås och spagetthi, MUMS

Av Johan Hammar - 20 maj 2008 17:35

Så ja, back again! Precis hemkommen från Belek occh en fantastisk delfinshow! Vilka djur man slutar aldrig att imponeras! Troja Aquapark & Dolphinarium hette parken. den vill jag verkligen rekommendera till alla som hade tänkt åka hit. Super! Så det var vad vi har gjort i eftermiddags..

I förmiddags var jag, Henrik och Elise ute och cyklade runt här i side och kollade in lite andra platser som vi inte besökt innan blandannat museumet och den stora amfiteatern. Precis när vi hade kommit ut ur teatern så var jag så törstig så jag köpte en cola för TVÅ lira. 25 cl av någon turkisk variant. Svindyrt! Jag hade ca hållt i burken i 10 sekunder innan jag tappade den i asfalten så att det sprutade cola på hela mig och ändå upp på mina glasögon! GREAT! Men kul hade vi iallafall!

Till lunch svängde jag ihop en omelett som faktiskt blev riktigt fin så jag var helnöjd när vi drog iväg till belek! Nu ska vi och äta med personalen på Side Leather innan jag och elise ska iväg och stå på flygplatsen hela natten! Hurra!

kastar in några bilder till blandannat en på hela gänget från min födelsedag så ni kan se hur alla ser ut!

Från vänster, Jutta, Linus, Camilla, Henna, Elise, Henrik, Åse och Jag

Sen en bild från showen idag! Jippie!

Av Johan Hammar - 19 maj 2008 22:27

Ojoj! Nu Har jag inte skrivit på ett tag så det är väl bästa att komma med något inlägg nu! I helgen har det varit Kemer och nu ser det ut som om vi har hittat någon form av lösning på detta problemet. Men vi vet inte än! vi hade ett veckomöte i går där vi bestämde en massa saker och vi får se om vi finner ut den bästa lösningen. True.. true.. Men vi snackade också lite om semester och det ser kanske ut som om jag skulle kunna få lite semester i år! Jippie! Saknar verkligen svenskt fläskkött härnere i Turkiet! Sen fick jag reda på att Cecilia, Tobbe, Tobbe, Marcus, Jocke och Paulin har bokat resa ner här till mig! Skitkul! Jag ska lära dom allt jag kan! så de lär gå fort...

I dag har jag kört min första utflyckt! Det gick faktiskt helt okej! Jag hade med mig Ibrahim, lokalguiden och sen 36 passagerare. Vi åkte först till manavgat-waterfalls och sedan till en stor marknad inne i manavgat. Dagen avslutades med en färd på en båt längs med manavgatfloden och ut till medelhavet. De flesta verkade nöjda efteråt så jag hoppas jag gjorde bra ifrån mig! Denna dagen avslutades med en fantastiskt god grillbuffét på Side Hill! Tjoballe, slänger upp ett par bilder från min lägenhet! En med min utsikt och en med bild på lägenheten. Min lägenhet är där dom orangea badshortsen hänger på tork både bottenplan och planet ovanför... Mitt rum är det direkt till vänster nederst som vetter ut mot poolen med ett jättestort fönster där ett litet träd står ivägen!

Kommer mer snart så frukta inte kära vänner!

Av Johan Hammar - 16 maj 2008 15:37

Hallojsan! idag var det ledig dag igen.. verkligen skönt måste jag säga! Jag sov länge eller typ till 11 iallafall sen öppnade jag dörren och gick mina 5 långa meter rakt ut i solen och sen ner i poolen! GOOOD! Sen mår man som en prins. Vi hade beslutit oss för att prova på att köra lite vattenskoter idag så jag, Henrik, Åse och camilla drog ner till havet och snackade med folket där så vi skulle få köra gratis! The power of recommendation betyder mycket för företagarna här nere! haha! Så vi körde.. FY FAN va roligt det var. jag och camilla hade en och åse och henrik en annan. så eftersom Camilla satt där bak först vågade jag inte gasa alldeles för mycket men när jag sedan lämnat över ratten till henne ett tag.. så märkte jag att jag nog kunde köra hur som helst för hon körde som en GALNING! haha! så när vi hade dratt runt ute på havet i en sisodär 20 minuter så drog vi in igen och satt och glassade lite i solen. Sen drog jag och Åse på byn medan dom andra drog hem. Jag handlade lite kläder och en klockan och lite annat som kan behövas här nere. Sen var det bara back home för lite kvälls-käk!

Tomorrow, airport, AGAIN!

Av Johan Hammar - 15 maj 2008 19:44

Idag var det Jockes födelsedag! Hurra för honom! skickade ett sms till honom för att gratulera! Vi vaknade klockan 09.00 i Kemer och vi skulle ha HT (holidaytips) klockan 11. Käkade frukost och gjorde oss klara men när vi väntat till klockan var 5 över 11 kunde jag och Åse konstatera att det var bara 4 personer som skulle dyka upp! Så medans Åse pratade med Bertil 82 år om hela hans liv och bokade utflykter, så satt jag snällt ner och berättade för dessa människor allting jag vet om kemer och Turkiet! Efter detta roliga lilla möte så drog jag och Åse runt på byn och fixade lite olika jobbrelaterade saker och var en sväng inom på kontoret och pratadse lite med vår favorit "excursion-planner" mr. "Tamam-okej!" haha.. rolig snubbe som bara säger tamam, okej hela tiden trots att tamam betyder okej på turkiska!

Sen var det dryg busresa hem till side och manavgat, men på vägen ringde Linus och sa att vi var tvungna att bli fotograferade till våra visum! Så efter att vi blivit snygg fotograferade åkte vi tillbaka hem! Sen var det pannkakskalas hos Åse innan vi drog ut och festade tillsammans med guiderna från Ving! En riktig höjdar kväll!

Hej hopp

Av Johan Hammar - 14 maj 2008 20:36

Hejsan igen! Alla som klagar på mina stavfel får stryk! haha! vissa känner sig nog träffade... Iaf skulle bara förtelle lite om vår kväll på flygplatsen. Vi kom dit vid 10 i 8 på kvällen för att vi skulle fixa lite saker innan bussen gick klockan 8. Jag sprang upp på kontoret för att hämta det sista men då hann tydligen bussen både komma och köra igen. Panik hos tantur (vår agent här nere) Dom ringde som galningar men ingenting hände... tiden gick... det började bli lite panik eftersom jag och Henrik och Åse skulle möta en massa folk på flygplatsen. Tillslut kom iallafall en buss med en galen chafför, en vettskrämd nazaar-guide och två tyska pensionärer. Resan som följde gick sedan inte saktare är 120 Km/h till antalya och antalet röda ljus som han körde emot var fler än jag har fingrar på min högerhand. (alltså 5 st) haha! Men vi överlevde mot alla odds och han innan flygen kom! Hurra! sedan drog vi till kemer senare på kvällen...jag och åse tillät oss att sova på vägen eftersom vi inte hade några gäster på bussen. Vi kom iallafall fram till Kemer i hyfsad tid på kvällen..

Av Johan Hammar - 14 maj 2008 16:32

Fan! Varför ska det alltid regna och åska när jag är ledig! Under om det är någon form av peak! Nu får man sitta och spela football manager istället.. kunde juh vatt roligare! Postar en liten omröstning för att se....

Av Johan Hammar - 14 maj 2008 10:53

Då var det avklarat! Min första körsträcka här nere! Puh.. men vi kom iallafall fram.. Haft lite service nu på morgonen, lite lång tid men det gick bra! Nu blir det lite paus innan man ska göra sig redo för flygplatsen ikväll! Jag ska stå i arrival-teamet så man kan juh förbereda sig på träningsverk i armen av att stå i 3 timmar och hålla upp sin transferbricka!
Men se det från den ljusa sidan, jag slipper iallafall sända bussarna! Fast det är kul de med! Nja.. Nu blir det pannkakor och sen lita sol och bad! Najs!

Hade!

Vad är mest viktigt för en bra semester?